BALADA SPERANŢELOR ÎNCĂTUŞATE de Florentin SCALEŢCHI

Viaţa mea este cea mai tristă poveste

Care poate fi spusă fetiţei mele de Înălţare.

Deşi e atât de multă,

Pentru mine nu există LIBERTATE pe lumea aceasta.

Eu pentru libertate nu sunt bun !

 

Mie mi se potivesc doar condamnări la moarte,

Şi chiar Moartea mi se va potrivi într-o zi.

Viaţa mea între o puşcărie şi alta se împarte.

Pe mine nu mă pot stăpânii libertăţii iubi !

 

Acum 28 de ani plângea mama,

Nu-mi omorâţi copilul, zicea.

Dumnezeu a ţinut de plânsul ei seama

Şi a făcut să mă întorc în viaţă la ea.

 

Astăzi, în ţara ce şi-a câştigat

Şi cu preţul suferinţei mele dreptul la libertate

Eu am dobândit doar libertatea de a fi arestat

Şi de a-mi fi arestate visele toate.

 

Odată cu mine e arestată

Şi aşteptarea fetiţei mele nevinovate.

O aud cum întreabă Unde eşti, tată ?,

De ce ai mâinile încătuşate ?

 

Dragă Rebecca, pentru că azi e Înălţarea

Şi pentru că acesta e darul pe care

La fel de draga mea Românie

Şi Traian, zeul ei cel mare,

Mi-l fac astăzi doar ca să-mi pară rău

Că atunci, mai demult,

N-am avut, din păcate, norocul să mor.

Nu plânge, fetiţa mea, nu e bine să plângi,

Deşi ştiu că eşti tristă şi ştiu că ţi-e dor.

 

 

Tumultul inimii mele-i dovada că-s viu,

O să mă-ntorc la tine curând

Chiar dacă unii m-ar vrea în sicriu.

Încă  am rostul meu pe pământ !

 

Mai  întâi vreau să le spun călăilor mei

Că vor da samă pentru strâmba lor judecată.

Că nu există mai mulţi Dumnezei,

Ci unul singur, care adesea mi se arată.

 

Şi-mi dă puterea să merg înainte, să sper !

Maică a mea plecată pe veci, şi iubita mea fiică,

De aici, din celulă, vă scriu şi vă cer

Să nu vă fie ruşine şi nici frică.

 

Eu sunt acelaşi şi mereu o să fiu

Cât timp există speranţă şi vise.

Şira spinării mi-e dreaptă, sufletul viu

Şi idealurile nu-mi pot fi nicioadată ucise !

 

Încă nu s-au inventat lanţuri care

Să-mi ţină visele încătuşate.

Şi va veni şi ziua cea mare

Când îmi voi recâştiga nevinovata mea libertate !

 

13 iunie 2013

 

Lasă un răspuns

