VINOVATUL DE SERVICIU

 

         Spuneam în capitolul trecut că nu mi-a fost de ajuns poziţia de Vinovatul de serviciu o dată în viaţă şi, de parcă nu suferisem şi îndurasem destule din partea comuniştilor pe care i-am trădat şi nu le-am urmat învăţămintele şi părerile despre viaţă, în epoca democraţiei şi a partidelor de dreapta, mai precis la finalul anului 2006, pe 1 noiembrie, cineva, care se credea un fel de Ioana d’Arc a Justiţiei Române, doamna Monica Macovei, în fapt un fost procuror comunist, un personaj jalnic şi de tristă amintire din întreaga istorie a justiţiei române, un om rău şi care şi-a bătut joc într-un fel crunt atât de justiţiabili, cât şi de toţi angajaţii justiţiei, prin măsurile şi deciziile luate în numai doi ani, mi-a înscenat şi organizat o operaţiune de tip securit şi m-a arestat. Faptul că în acest mic mandat a existat o grevă generală în sistemul penitenciar din partea deţinuţilor ca urmare a tratamentului inuman la care erau supuşi – eram totuşi în anul 2007 – este un moment trist şi rău primit de întreaga comunitate din istoria justiţiei noastre.

         Pentru un om care, deşi înainte să ajungă ministru al justiţiei s-a rebrenduit şi ea puţin, devenind dintr-un fost procuror comunist, apoi puţin avocat şi, de ce nu, şi puţină activitate  prin societatea civilă, la APADOR-CH, este foarte greu să-ţi uiţi prima dragoste adică „PARCHETUL”, fosta Procuratură, şi uite cum începi să faci din nou abuzuri ca pe vremea când te credeai buricul pământului din postură de procuror, dispunând de celebrul mandat de 30 de zile pe care îl putea aplica oricărui muritor de rând, mandat pe care de multe ori îl lăsa în alb la dispoziţia miliţianului cu care făcea echipă.

         Cum s-a acţionat în cazul meu şi de ce tot eu? Imediat după ce dictatorul Ceauşescu, odioasa lui nevastă şi camarila lor, s-au ridicat cu elicopterul deasupra fostului Comitet Central, la ora 1200 a  fatidicei zile de 22 decembrie ‘89, printr-un ordin al armatei, dat se pare de Generalul Victor Atanasie Stănculescu şi Generalul Ştefan Guşă, e drept, la cerinţa revoluţionarilor lansată la televiziunea de curând liberă, au fost eliberaţi toţi deţinuţii politici. Aflat în închisoarea politică Aiud, imediat am fost scos şi adus la Bucureşti în noua conducere a ţării, nu înainte ca la Alba Iulia, să cer FSN-ului local să fie arestat şeful Securităţii.

         Mereu mi-a plăcut să-mi fac datoria acolo unde am început o activitate şi să mă implic în ceea ce fac, am fost un rebel, dar cu principii sănătoase, cu coloană vertebrală, amendând orice deparaj atunci când mi-a fost cerută opinia.

         Când mi s-a oferit şansa din partea ONU să lucrez în domeniul deosebit de complex al cunoaşterii, promovării şi apărării drepturilor omului, mi-am şi propus să mă implic cu toată fiinţa mea şi să o fac cu mult profesionalism. Ştiam că încălcări flagrante ale drepturilor fundamentale ale omului sunt permanente atât în ţara mea, cât şi în lume. Aveam o datorie de onoare faţă de toţi cei care au luptat pentru apărarea vieţii mele şi a familiei mele în toată perioada de cinci ani petrecută în temniţele exterminării din România. Faptul că şi azi, după 24 de ani de la Revoluţia din ’89 eu tot asta fac, vă poate spune foarte mult, inclusiv faptul că am dovedit că niciodată nu am fost un oportunist

         În 1990 m-am apucat de treabă, dar am constatat cu regret că în general oamenii nu sunt interesaţi de drepturile lor, fie că sunt persoane din zona societăţii civile sau din cea a instituţiilor statului, că societatea este bolnavă şi plină de discriminări, în care instutuţiile se discriminează între ele, instituţiile discriminează oameni şi oamenii se discriminează între ei.

         În plus, în acele timpuri ne aflam în zona în care nu era acceptat nici măcar dialogul dintre noi şi instutuţiile statului, drepturile omului fiind un subiect de permanente glume şi „mişto-ul cozilor de topor”, adică tocmai a celor care, în mod firesc, ar fi trebuit să lupte pentru ele, căci asta era esenţa existenţei lor în instituţiile statului de drept. Ce să mai vorbim de conlucrare cu conducătorii instituţiilor statului  !?! Am avut de-a face cu şefi de instituţii care nu citiseră CONSTITUŢIA, prin care se conferă oamenilor drepturi şi obligaţii  

         Greu, cu multe sincope şi deziluzii, am reuşit performanţa să ne impunem autoritatea şi să determinăm lumea să ne dea respectul pe care ni-l merităm ca urmare a muncii prestate din zona societăţii civile. Am adus la masa rotundă toate instituţiile statului prin organizarea de simpozioane, mese rotunde, întâlniri directe în urma cărora am semnat protocoale de parteneriat. Am înfiinţat un colegiu al drepturilor omului sub patronajul Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului (OADO) şi Universitatea Bioterra, am construit pentru prima dată în Bucuresti, de altfel unicul din România, un Monument al Drepturilor Omului, ca semn al respectului şi în memoriei celor care s-au jertfit în lupta pentru apărarea drepturilor fiinţei umane.

         Am editat şi distribuit în întreaga societate – în şcoli, universităţi şi în instituţiile statului – un Manual al Drepturilor Omului, spre a face cunoscut în societate care sunt drepturile fundamentale ale fiecărei fiinţe umane.

         De asemenea, am monitorizat activităţile de susţinere şi consolidare a democraţiei, dar şi toate alegerile locale, parlamentare şi prezidenţiale din România, precum şi din multe alte state ale lumii, la cererea expresă a OSCE. 

         Şi lista poate continua cu multe alte acţiuni şi iniţiative care, la un moment dat, au început să-i deranjeze pe proşti şi, ceea ce este îngrijorător, au deranjat întotdeauna puterea, fie că era de dreapta sau de stânga, care se instala succesiv la conducerea ţării pe parcursul celor 24 de ani de democraţie.

Lasă un răspuns

